یک متخصص بیماری های پوستی با تاکید بر اینکه ن بهتر است از ناخن های مصنوعی و کاشت استفاده نکنند، گفت: آسیب بر روی قسمت سازنده ناخن و حساسیت های پوستی از مهم ترین عوارضی است که کاشت ناخن به همراه دارد.

دکتر امیرهوشنگ احسانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از دفتر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، خاطرنشان کرد: ناخن یک بافت نیمه زنده است که سه قسمت دارد و رشد و تغذیه می کند. این تغذیه به صورت انتشار با عروقی که از بستر ناخن به سمت صفحه ناخن می آیند صورت می گیرد.

درمانگاه زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را مشاهده کنید

وی افزود: ماتریکس قسمت سازنده و فرمانروا ناخن است که زیر ماهک ناخن قرار دارد، قسمت دیگر صفحه ناخن است که جلو می آید و روی بستر ناخن قرار می گیرد و قسمت آخر بستر ناخن است که صفحه ناخن را می سازد.

احسانی با بیان اینکه هر فعالیتی که ماتریکس ناخن را تحت تاثیر قرار دهد باعث می شود ناخن تغییر رشد داشته باشد یا بد رشد کند، اظهار کرد: این کاشت بر روی صفحه ناخن قرار می گیرد که در این صورت قسمت چسبندگی بیشتر روی ماتریکس ناخن قرار دارد، درست همان جایی که سلول های زایای ناخن رشد می کنند.

وی در ادامه گفت: اگر مدت ماندگاری این کاشت زیاد باشد و نوع جنسی که استفاده می شود فشار زیادی روی صفحه ناخن وارد کند، ماتریکس ناخن تحت تاثیر قرار می گیرد و می تواند رشد ناخن را از حالت عادی خارج کند.

این متخصص بیماری های پوستی یادآور شد: کاشت ناخن با استفاده از چسب هایی انجام می شود که در بعضی موارد ممکن است ناخن فرد دچار قرمزی، التهاب، خارش و پوسته ریزی دور ناخن شود. همچنین بعد از اینکه ناخن کاشت برداشته می شود، ممکن است این عوارض تا ماه ها و سال ها بر روی ناخن فرد باقی بماند و حتی به صورت اگزما ناخن و اگزما پوست ظاهر شود.

از کاشت ناخن تا سرطان

وی تصریح کرد: کاشت ناخن منجر به سرطان نمی شود اما هر تحریکی روی بافت ناخن می تواند تحریک سلول های سرطانی را به همراه داشته باشد و اگر یک زایای سرطانی زیر ناخن رشد کند، با کاشت پوشیده می شود. این مشکل در سن های بالاتر به دلیل تغییرات رنگی که روی ناخن ایجاد می شود، ممکن است دیرتر تشخیص داده شود.

درمان در منزل یکی از مقالات برتر را مشاهده کنید

احسانی با اشاره به اینکه کاشت ناخن منشایی برای قارچ نیست و به صورت ثانویه عمل می کند، گفت: محیط، فرد و خاک  جزو عواملی هستند که برای رشد قارچ های پوستی هستند اما در کاشت ناخن محیط برای رشد و تکثیر قارچ مناسب تر است. در واقع زمانی که  فرد با محیط، روطوبت، آب و خاک در تماس مستقیم قرار گیرد، ممکن است ناخن به خوبی شسته، پاک و خشک نشود که در این صورت رطوبت بین این دو فضا باقی می ماند و باعث رشد قارچ شود.

عوارض کاشت ناخن در ن باردار

وی با تاکید بر اینکه کاشت ناخن مشکلی برای جنین پیش نمی آورد، افزود: عوارض کاشت ناخن در ن باردار قارچ و حساسیت های پوستی است که می تواند خطرناک باشد، زیرا در ن باردار مصرف هر دارویی امکان پذیر نیست و پزشک معالج نمی تواند به راحتی اگزما در ن باردار را درمان کند.

احسانی با تاکید بر اینکه برای تقویت رشد ناخن سه عنصر آهن، روی، بیوتین و کاهش ضربه بسیار موثراست، در پایان تاکید کرد: به کسانی که علاقه مند به کاشت ناخن هستند، توصیه می شود از چسب های هایپوآلرژن در کاشت ناخن خود استفاده و مدت زمان ماندگاری این کاشت بر روی ناخن را کم کنند تا آسیب کمتری به ناخن آنها برسد.

راه اندازی سایت کلینیک پوست و مو جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران  را مشاهده کنید


درمان در منزل ناخن ,کاشت ,قسمت ,صورت ,اینکه ,ن ,کاشت ناخن ,صفحه ناخن ,ن باردار ,ناخن قرار ,علوم پزشکی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Cяαzу فروشگاه گناوه موزیک وکیل | مشاوره حقوقی | وکیل دادگستری مشاوره کنکور بانک مقالات ایران طلاق توافق | مراحل و شرایط طلاق توافقی