تفاوت نمودار تعدیل شده و نمودار تعدیل نشده چیست؟

هر نرم افزاری که برای تحلیل تکنیکال انتخاب می شود باید ابتدا نوع داده (دیتا) ورودی به آن مشخص شود داده های ورودی به نرم افزار به دو دسته تعدیل شده و تعدیل نشده تقسیم می شود. در این مقاله به تفاوت نمودار تعدیل شده و نمودار تعدیل نشده خواهیم پرداخت و اینکه کدامیک از این نوع نمودارها برای تحلیل تکنیکال مناسب می باشد.

ابتدا لازم است در مورد شکاف های قیمتی ( GAP ) و انواع آن در بازار بورس ایران صحبت کنیم.

شکاف قیمت ( GAP ) چیست؟ گپ یا شکاف به ناحیه از نمودار گفته می شود که در آن معامله صورت نگرفته و به دلایل مختلف یک شکاف در نمودار قیمت ایجاد می شود.

انواع شکاف های قیمتی که در بورس اوراق بهادار ایران شکل می گیرد:

الف ) شکاف های واقعی : این شکاف ها زمانی ایجاد می شوند که نماد سهم متوقف شده و بعد از بازگشایی نماد، به دلیل حذف دامنه نوسان قیمت یا افزایش آن دامنه در نمودارها یک شکاف ایجاد می شود. در این شکاف ها با توجه به افزایشی یا کاهشی بودن آن منجر به شکل گیری سود یا زیان سهامدار می شود. شکاف های واقعی ناشی از عرضه و تقاضای بازار شکل می گیرد.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

نویسنده:اکبر شریفی


آموزش بورس در اصفهان|آموزش رایگان بورس شکاف ,تعدیل ,نمودار ,بورس ,نشده ,ایجاد ,نمودار تعدیل ,تعدیل نشده ,تفاوت نمودار ,تحلیل تکنیکال ,برای تحلیل ,تفاوت نمودار تعدیل ,برای تحلیل تکنیکا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت تفریحی | جوک جدید | سایت سرگرمی | اس ام اس ثریا فیلم فیلتر شنی رسانه خبری هر چی که بخوای طلا موزیک دانلود آهنگ جدید فایل مقالات معتبر